Názov vzdelávania: Terapia detí s organickou nezrelosťou metódou Hydroterapeutickej rehabilitačnej gymnastiky (HRG).

Autorom maďarskej metódy Hydroterapeutickej rehabilitačnej gymnastiky (HRG) je dr. Katalin Lakatos.
Terapia sa úspešne využíva u detí s nezrelosťou nervového systému a s odchýlkami vo vývine v motorickej, kognitívnej, psychickej či sociálnej oblasti. Vodné prostredie vďaka svojim osobitým vlastnostiam prináša deťom špecifický zážitok a primerané výzvy a zároveň posilňuje vzťahovú väzbu.
Metóda HRG je doplňujúcim a nenahraditeľným prvkom k individuálnemu a skupinovému Plánovanému senzomotorickému tréningu (TSMT®) realizovanému na suchu.

Prihlásenie na kurz je podmienené úspešným absolvovaním týchto modulov:

  • Základný modul – Interdisciplinárne poznatky o vývine detí vo veku 0–12 rokov,
  • LongiKid® – Longitudinálne komplexné vyšetrenie v neuro-senzomotorickom prístupe (záznam a hodnotenie),
  • Neurologický modul – Základy neurológie z pohľadu učenia a senzomotorických terapií,
  • TSMT® I. – Individuálna terapia a podpora rozvoja detí s organickou nezrelosťou prostredníctvom individuálneho Plánovaného senzomotorického tréningu,
  • TSMT® II. – Skupinová terapia a podpora rozvoja detí s organickou nezrelosťou zaraditeľných do homogénnych skupín prostredníctvom Plánovaného senzomotorického tréningu.

Pri prihlásení je potrebné predložiť osvedčenia o úspešnom absolvovaní vyššie uvedených modulov.

Vzdelávanie je prakticky orientované a tvorí integrálnu súčasť systému TSMT–HRG.
Účastníci si osvoja teoretické východiská a praktické špecifiká cvičení vo vode a budú schopní viesť individuálne aj skupinové terapeutické jednotky pre tieto cieľové skupiny detí:

  • oneskorený vývin reči a/alebo pohybu,
  • oslabenie čiastkových schopností a riziko porúch učenia,
  • poruchy správania,
  • porucha pozornosti (ADD/ADHD),
  • poruchy autistického spektra (PAS).

Účastníci sa oboznámia s:

  • pomôckami používanými na senzomotorickú integráciu vo vode a so správnou technikou cvičení,
  • neurofyziologickými účinkami jednotlivých úloh,
  • výberom a dávkovaním cvičení primerane vekovej špecifike dieťaťa a jeho senzorickej, motorickej a kognitívnej úrovni,
  • inštruktážou detí a koordináciou asistentov počas hodiny.

Súčasťou kurzu je aj:

rozvoj kompetencií vo vedení hodiny a v práci s klientom.

základ teórie tréningu,

zásady kombinovateľnosti a gradácie úloh.

Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepší používateľský zážitok. Informácie o súboroch cookie sa ukladajú vo vašom prehliadači a slúžia napríklad na rozpoznanie, keď sa vrátite na našu stránku, a zároveň pomáhajú nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webovej stránky sú pre vás zaujímavé a užitočné.