
TSMT® a HRG terapia môže byť účinným doplnkom podpory detí so špecifickými poruchami učenia (ŠPU).
Keďže porucha učenia spravidla poukazuje na komplex porúch čiastkových funkcií, pre vhodne nastavenú pomoc je nevyhnutná spolupráca školského psychológa a špeciálneho pedagóga, ktorí dieťa vedú prostredníctvom cielene zvolených úloh.
Čo vieme o poruchách učenia?
Porucha učenia je neurovývinová ťažkosť, ktorá brzdí rozvoj čítania, písania, počítania alebo iných učebných schopností, pričom inteligencia dieťaťa býva priemerná až nadpriemerná.
V pozadí sa často nachádzajú poruchy čiastkových funkcií – napríklad ťažkosti v pozornosti, pohybovej koordinácii alebo v senzorickom spracovaní podnetov.
Prečo realizovať LongiKid® diagnostické vyšetrenie pri (podozrení na) poruchu učenia?
Ťažkosti súvisiace s poruchou učenia sa často objavujú už v predškolskom veku (alebo ešte skôr) a v školskom veku pretrvávajú, najmä v oblasti školského výkonu.
LongiKid® (neuro-senzomotorické diagnostické vyšetrenie) mapuje zrelosť nervového systému, senzomotorický stav a čiastkové funkcie, ktoré zásadne ovplyvňujú učebné schopnosti. Na základe výsledkov možno pripraviť cielené terapeutické odporúčania, ktoré účinne podporia riešenie ťažkostí učenia.
Ako TSMT® pomáha v prevencii?
Cvičenia TSMT® podporujú dozrievanie nervového systému a rozvoj senzomotorických prepojení – základných predpokladov učenia. Úlohy realizované už v ranom veku môžu predchádzať neskorším poruchám čiastkových funkcií a významne zlepšovať pozornosť, koncentráciu a exekutívne (riadiace) funkcie
Ako pomáha individuálna TSMT® terapia?
Individuálna TSMT® prostredníctvom personalizovaných úloh posilňuje pohybovú koordináciu, pozornosť a neurovývinovú zrelosť dieťaťa. Cielené cvičenia rozvíjajú základné predpoklady učenia, ako sú priestorové vnímanie a koordinácia oko-ruka.
Ako pomáha skupinová TSMT® terapia?
Pre deti s poruchou učenia je skupinová TSMT® často vhodná, pretože rozvíja pozornosť, sebareguláciu a sociálne zručnosti. Skupinové prostredie posilňuje adaptačné schopnosti a sebadôveru.
Na jednotlivých stanovištiach sa dieťa učí súčasne sledovať viac podnetov, aktívne využíva pracovnú pamäť a koncentráciu, opiera sa o priestorovú orientáciu a motoricko-verbálnu synchronizáciu, čo priamo pomáha prekonávať učebné ťažkosti.
